Sikkerhed i kamp
Sikkerheden først! Vi deler denne del op i 3 slags kamp: Store kampe, frie kampe og monster kampe.
De store kampe er det første og det sidste slag hvor vi mødes og sigter efter at have alle med!
Under disse kampe er det super vigtigt at når man er nedkæmpet (kommer senere i reglerne), at man ikke ligger sig ned, men går tilbage til sit banner eller helbredere/healere (kommer også senere) med hånden på hovedet så alle er sikre på at man er nedkæmpet.
Frie kampe er når man render rundt i mindre grupper, er på eventyr eller på


Liv, skade og nedkæmpet
Alle har standard 3 kropspoint. Der vil være forskellige måder at forøge dine kropspoint.
Når man bliver ramt af et våben, mister man kropspoint tilsvarende den skade våbnet gør.
Hvis man ikke bliver gjort opmærksom på andet gør alle våben 1 skade. Det betyder man kan forvente at man kan blive ramt mindst 3 gange inden man er nedkæmpet.
Når man rammer 0 kropspoint, så er man ikke død, men nedkæmpet. Karakteren mister bevidstheden og kan ikke længere kæmpe før de er blevet tilset af en feltlæge eller en magisk helbreder. Når du bliver nedkæmpet ligger man sig ned et sted hvor det er sikkert hvis der stadig er kamp. Man har altid lov til at rykke sig længere væk hvis man er bange for at andre træder på eller falder over sig. Hvis man bliver nedkæmpet i de store slag, så går man tilbage med hånden på hovedet til sit banner/flag og spiller såret/nedkæmpet der.
Rustning og skjolde
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.


Krudt, pile og magi
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Penge, artefakter, alkymi og relikvier
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.


Monsterjagt
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.